Ігрові завдання

Ігрові завдання на уроках української мови

 Наведу декілька прикладів використання ігрових завдань:
1.     5 клас. Тема «Антоніми»
На етапі актуалізації опорних знань пропоную учням ігрове завдання «Відгадай загадку» :
                                     Куций хвіст і довгі ноги.
                                     Уночі і вденьтривоги.
                                     Миру й спокою не знаю:
                                     Всіх боюся, утікаю.  (Заєць)   
Учні відгадують загадку. Підкреслюю крейдою різних кольорів пари слів (куций – довгі, уночі – вдень, тривоги - спокою).
«Мозковий штурм»
-         Чому саме ці слова об’єднано вчителем у пари?
-         Що можна сказати про значення даних слів?
-         Що можна сказати про їх належність до частин мови?
-         Як називаються такі слова?
Далі – робота по вивченню теми.
2.     6 клас. Тема «Написання прізвищ»
На етапі закріплення знань учням пропоную для розв’язання лінгвістичну задачу :
Після закінчення уроку вчителька попросила учня покликати до кабінету Онищенка. Хлопець, вийшовши з кабінету, замислився: кого ж потрібно покликати, адже в класі є і Олена Онищенко, і Петро Онищенко?                                                                                                            
3.     5 клас. Тема «Вживання апострофа»
Розв’язати ребуси. Пояснити написання даних слів.
           7Я (сім’я), під гі  (підгір’я).
4.     5 клас. Тема «Спільнокореневі слова»
«Сходи»
Заповнити «сходи» спільнокореневими словами.

х
і
д


х
і
д



х
і
д




х
і
д




х
і
д

л
і
с


л
і
с




і
с



л
і
с










Гра «Аукціон» (Тема «Фразеологізми» )
Проводжу у формі аукціону або естафети: за 3 – 4 хв. учні повинні назвати якомога більше фразеологізмів зі словами: голова, язик, око, зуби, ноги.
«Сховане слово»
Доберіть до кожного слова антонім і прочитайте «сховане» слово. Усі слова –антоніми повинні починатися однаковою літерою.                                                                                                                      
1.Конкретний. 2.Мирний. 3.Неохайний. 4.Відносний. 5.Пасивний. 6.Синтетичний. 7.Неологізм. 8.Симпатичний.

1











2











3









4











5








6











7








8











Орфографічна естафета
Клас ділиться на команди (за рядами). На дошці записано слово з орфограмою (наприклад, директор). Кожен член команди повинен написати слово з орфограмою, яке б починалося буквою, на яку закінчилося попереднє. Виграє команда, що швидше впорається із завданням. (Наприклад: директор – «Рукавичка» - ательє…).
«Зайвина» ( 6 клас. Тема «Повторення та узагальнення вивченого з теми «Іменник»» )
Визначити «зайве» слово, обґрунтувати свій вибір.
1.                  Марш, вежа, круча, плече, надія.
2.                  Дріжджі, радощі, окуляри, листки, ножиці.
3.                  Листоноша, дружина, староста, слуга, сирота.
4.                  Для перевірки рівня засвоєння теоретичних знань використовую гру «Ти – мені, я - тобі». Учні заздалегідь мають підготувати питання з теорії теми, що вивчається, для однокласників.
5.                  Також учні отримують домашнє завдання (для виконання за бажанням) ігрового характеру: скласти кросворд, ребус, лінгвістичну задачу,            «Зайвину». Такі завдання, як правило, діти виконують із задоволенням, докладаючи і знання, і творчі здібності. Так, наприклад, при вивченні теми «Будова слова. Словотвір» учениця 6 класу склала лінгвістичну гру для однокласників «Відгадай слово» :
А) Відгадайте слово, у якому: корінь від слова земля, суфікси від слів весняний, ліжко, закінчення від слова лопата (землянка).
Б) Відгадайте слово: державна пісня + частина світу (гімназія).
В) Відгадайте слово: вороняче слово + гральна карта (картуз).

Г) Відгадайте слово, у якому: префікс від слова безбарвний, корінь від слова вода, суфікс від слова парний, закінчення від слова гарний (безводний).

Немає коментарів:

Дописати коментар