Пам'ятка для учня
РОБОТА З ОПОРНИМИ СХЕМАМИ ТА КОНСПЕКТАМИ ВДОМА
                                                  (за Ю. Меженко)
  1. Згадай пояснення вчителя в класі.
(Учневі важливо відтворити в пам'яті картину уроку: записи на дошці, мова вчителя, несподівані моменти в поясненні нового матеріалу).
 2. Спробуй розібратися в опорних сигналах.
(Цей етап уроку дозволяє учневі визначити, що їм вже засвоєно і над чим необхідно попрацювати).
 3. Уважно прочитай матеріал підручника, порівнюючи його з опорним конспектом, спробуй зрозуміти його.
(Робота з опорними конспектами ні в якій мірі не применшує роль підручника. Навпаки, без нього опорні конспекти «мовчать»).
4. Розкажи матеріал підручника за допомогою опорних сигналів і без них.
(Це «індикаторний» момент підготовки. Якщо розповідь не виходить, учень повинен повернутися до другого і третього пунктів «Пам'ятки», інакше він не зможе відтворити конспект письмово).
 5. Напиши опорний конспект по пам'яті.
 6. Порівняй написаний тобою конспект із зразком.
(Дуже важливий етап, який формує навички самоконтролю. Якщо збіг повне, то це свідчення хорошої готовності до уроку. З учня знімається психологічний вантаж невпевненості при письмовій відповіді, який чекає його на наступному уроці. У позитивній оцінці своєї праці тепер школяр може бути впевнений. Якщо ж при відтворенні опорного конспекту в класі учень допустить помилку і отримає оцінку нижче очікуваної, то він може перездати матеріал у спеціальні консультативні години. Так реалізуються принципи психологічного комфорту про відкритих перспектив.)
7. Якщо допустив помилки, попрацюй над виправленням.
(Учень повинен сам визначити, з якого етапу йому слід повторити роботу.)
8. Виконай вправу.
9. Бажаємо вам успіху!

(Це не просто фраза, бо учень розуміє, що при такій підготовці до уроку він має право розраховувати на успіх. І вчитель постійно повинен пам'ятати про це).

Немає коментарів:

Дописати коментар