Робота в групах

Робота в групах
Як зразок, пропоную фрагмент уроку у 8 класі
Тема "Звертання"
Кожна група отримує завдання, після його виконання звітує перед класом. Разом робимо висновки, узагальнення, які записуємо в зошит.
1 група – графічний самодиктант
Зобразити схеми речень у таблиці, виділити граматичні основи. Зробити висновок щодо постановки розділових знаків у реченнях зі звертаннями.
Пусти мене, старий діду, на вулицю погулять…

"Матінко моя!..- кричить Дмитрик.- Матінко!"

Язиче, язиче, лихо тебе кличе.

Ой дівчино, шумить гай…

Цвіти, розвивайся, Україно!
        
Ану, діти, до роботи.

2 група – Поставити розділові знаки, вказати вид звертання. Зробити висновок.
1.     Не хилися явороньку ще ж ти зелененький!
2.     Засмійся Матвійку дам копійку.
3.     Ой сину мій сину сину молоденький де нічку пробував?
4.     Не плач не журися молодий козаче.
5.     Спи ж ти малесенький  пізній -бо час…
6.     Ой і не стелися хрещатий барвінку.
3 група - Вправа-редагування. Зробити висновок про роль звертань у мовленні ( подаємо вже заповнену таблицю)
Неправильно
Правильно
Петенька, йди сюди!
Петрику (Петрусю )підійди сюди!
Ой ти, мій котик!
Ой  ти, мій котику!
Андрюшка, відкрий очі ужеранок!
Андрійку, розплющ очі - уже ранок!
Анічка, поділи грушу пополам!
Ганнусю, поділи грушку навпіл!
Ох ти ж, моя  куколка!
Ох ти ж , моя лялечко!
Дєвочкu, осторожно!
Дівчатка, обережно!
Пробач мене, дедушка, умоляю!
Пробач мені, дідусю, благаю!
Шофер , притормозіть, будь ласка!
Пане водій, пригальмуйте, будь ласка!
Вибачаюсь тьотя, яка слідуюча зупинка?
Вибачте, будь ласка, тітонько, яка наступна зупинка?
Будьте добрі, дядя, подвинтесь!
Будь ласка (прошу Вас), будьте добрі, посуньтеся!
Пацан, до якої години працює общєствєний транспорт?
Агов, юначе, до котрої години працює громадський транспорт?

Часто використовую різні форми роботи в парах: "Взаємоінтерв'ю", " Ти -  мені, я - тобі", " Взаємоперевірка".
Метод «мозкова атака – карусель»використала на підсумковому уроці з розділу "Лексичне значення слова" (5 клас).
На великих аркушах паперу записані підтеми:
1. Омоніми.
2. Синоніми.
3. Антоніми.
4. Фразеологізми.

Об'єднавшись у чотири групи, діти рухаються від однієї таблиці до наступної. У кожної групи є 5 хвилин, щоб записати все, що вони знають з цієї теми. Кожна група отримує фломастер певного кольору. Групи закінчують свою подорож біля таблиці, з якої почали. При такій роботі діти мають змогу висловити свої думки з кожної теми, а також побачити, що було дописано іншими групами.

Немає коментарів:

Дописати коментар