Робота в групах
Як
зразок, пропоную фрагмент уроку у 8 класі
Тема "Звертання"
Кожна
група отримує завдання, після його виконання звітує перед класом. Разом робимо
висновки, узагальнення, які записуємо в зошит.
1
група – графічний самодиктант
Зобразити
схеми речень у таблиці, виділити граматичні основи. Зробити висновок щодо
постановки розділових знаків у реченнях зі звертаннями.
Пусти мене, старий діду, на вулицю
погулять…
|
|
"Матінко моя!..- кричить
Дмитрик.- Матінко!"
|
|
Язиче, язиче, лихо тебе кличе.
|
|
Ой дівчино, шумить гай…
|
|
Цвіти, розвивайся, Україно!
|
|
Ану, діти, до роботи.
|
2
група – Поставити розділові знаки, вказати вид звертання. Зробити висновок.
1.
Не хилися явороньку ще ж ти зелененький!
2.
Засмійся Матвійку дам копійку.
3.
Ой сину мій сину сину молоденький де
нічку пробував?
4.
Не плач не журися молодий козаче.
5.
Спи ж ти малесенький пізній -бо час…
6.
Ой і не стелися хрещатий барвінку.
3
група - Вправа-редагування. Зробити висновок про роль звертань у мовленні ( подаємо вже
заповнену таблицю)
Неправильно
|
Правильно
|
Петенька, йди сюди!
|
Петрику (Петрусю ),
підійди сюди!
|
Ой ти, мій
котик!
|
Ой ти, мій котику!
|
Андрюшка, відкрий очі –ужеранок!
|
Андрійку, розплющ очі - уже ранок!
|
Анічка, поділи грушу пополам!
|
Ганнусю, поділи грушку навпіл!
|
Ох ти ж, моя куколка!
|
Ох
ти ж , моя лялечко!
|
Дєвочкu, осторожно!
|
Дівчатка, обережно!
|
Пробач мене, дедушка, умоляю!
|
Пробач мені, дідусю, благаю!
|
Шофер ,
притормозіть, будь ласка!
|
Пане
водій, пригальмуйте, будь ласка!
|
Вибачаюсь тьотя, яка слідуюча
зупинка?
|
Вибачте, будь ласка, тітонько, яка наступна зупинка?
|
Будьте добрі, дядя, подвинтесь!
|
Будь ласка (прошу Вас), будьте добрі, посуньтеся!
|
Пацан, до якої години працює
общєствєний транспорт?
|
Агов, юначе, до котрої години працює громадський
транспорт?
|
Часто використовую різні форми роботи в парах:
"Взаємоінтерв'ю", " Ти - мені, я - тобі",
" Взаємоперевірка".
Метод
«мозкова атака –
карусель»використала на підсумковому уроці з розділу
"Лексичне значення слова" (5 клас).
На
великих аркушах паперу записані підтеми:
1.
Омоніми.
2.
Синоніми.
3.
Антоніми.
4.
Фразеологізми.
Об'єднавшись
у чотири групи, діти рухаються від однієї таблиці до наступної. У кожної групи
є 5 хвилин, щоб записати все, що вони знають
з цієї теми. Кожна група отримує фломастер певного кольору. Групи
закінчують свою подорож біля таблиці,
з якої почали. При такій роботі діти мають змогу висловити свої думки з кожної
теми, а також побачити, що було дописано
іншими групами.
Немає коментарів:
Дописати коментар